torsdag 3 juli 2008

Nu är jag i Piteå

Kom till Piteå igår efter 12 timmar i bilen. Vivan skötte sig ovanligt bra och levde inte rövare hela tiden.

Lea har utmanat mig, så här kommer det:

1 What did you do ten years ago
Bodde på Musikgränd i Öjebyn med Rasmus. Jobbade i Gammelstad på djursjukhuset och red antagligen ridskolehästen Portos.

2 What five items are on your to-do-list today?
Gör aldrig listor!!!
Ska till ridklubben och ta hand om min häst. Läsa lite bok kanske. Håller på med en Maeve Binchy just nu.

3 Snacks I like?
Äter nästan allt godis. Har just nu nya favvochips. Sourcream och Peppar. Annars är det extra gott med ostkrokar (ingen i småland vet vad man menar när man säger ostkrokar) som legat framme över natten så de är lite lagom sega.

4 Things I would do if I were a billionaire?
Oj. Inte jobba heltid i alla fall. Köpa en fin gård och några fina hästar. En ny bil skulle nog rymmas i den budgeten med. Åka till Hong Kong och heja på Lotta i OS.

5 Places I´ve lived?
Född i Luleå. Flyttade till Tensta när jag var två veckor gammal. Bodde sen i Södertälje innan vi flyttade till Piteå när jag var 5. Öjebyn. Brottby mellan Vallentuna och Åkersberga. Wicklow, Irland. Skara och Helsingborg medan jag pluggade. Piteå igen och nu Åryd.

Nu ska jag käka frukost.
Vill ni träffa mig i helgen är det ridskolan som gäller. Jag och Vivan ska tävla.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad synd att jag är i södra sverige när du är i Piit. Heja Vivan!! Hoppas det går bra.

Lea sa...

Halloooo...men alltså gamla ostkrokar -självklart färska går ju inte att äta:-) He he är vi dumma eller...jag gillar verkligen din digra lista över ställen du har bott på. Jag behövde verkligen din lista för nostalgiska skäl...portan...det var ett tag sen. Kul att Vivan skötte sig så himla bra i helgen.
/Lea