torsdag 30 oktober 2008

Hästrasskolan

Eftersom Ellinor inte förstod mitt inlägg om quarterhästen (som för övrigt är Vivan) så kommer här en lite skola om hästraser.
Vivan tillhör rasen Svenska halvblod de ser oftast ut så här:



Här kommer en bild på en quarterhäst:



Quarterhästen är gjord för att springa snabbt över en kvarts mile därav namnet. De har extremt stor rumpa. Vilket Vivan har lagt sig till med nu. Det var därför jag hade den rubriken till hennes bild.

Blev du klokare nu Ellis??

5 kommentarer:

Elinor sa...

Vad skulle jag göra utan dig? Jag känner mig klokare och det utan att sitta i en stol och genomlida tre tusen power-pointbilder. Varför?? Föreläsningarna var ok-bra men ALLA har ju pp hela tiden. Jag önskar att någon skulle ha gjort en dockteater i stället eller nått! Fick ni se power-point också? Vivan ser förresten ut som en liten blandras tycker amatörElinor.

jeps sa...

Vi hade en del pp, men faktiskt en massa OH också .

Balli han körde nästan dockteater. Balli var en kul typ.

Elinor sa...

Jag gillar redan Balli. Man ska vara kulig om man ska föreläsa tycker jag. Bojkotta OH och PP.

Anonym sa...

Jag hade en genetikföreläsning i söndags utan både OH och PP. Alla vart jättebesvikna när de insåg att de inte skulle få alla anteckningar på mailen utan var tvugna att skriva själva... men jag håller med dig Ellinor!! Varje gång någon har problem med projektor eller OH- maskinen sitter jag och myser för mig själv.

Anonym sa...

Om både jag och Mimmi tycker en sak så ÄR DET SÅ! Så det så.