fredag 23 maj 2008

Jag är som mina elever

Lika duktig på att skjuta saker framför mig. Varför göra något idag som går att göra i morgon eller nästa vecka kanske. Har nu haft en massa urtråkiga uppgifter framför mig sen i mars. Gjorde bort de enkla när jag kom hem från Umeå då, men har sparat de jobbiga/svåra så länge det bara går. Har även haft en rapport som skulle vara gjord för två år sedan hängande över mig.
Nu ska jag till Umeå nästa vecka för avslutande träff i den avslutande kursen på min utbildning. Så nu måste jag få undan det sista. I går satte jag mig i ett par timmar och skrev ihop en rapport som jag anväde till två uppgifter i en. :) Två flugor i en smäll är alltid bra. Fick faktiskt tillbaka den av den ena läraren redan idag med beröm!! Och det tog bara ett par timmar, VARFÖR kan jag inte göra saker på en gång istället för att gå omkring och ha ångest hur länge som helst??

Till sist en liten väderleksrapport: Solen skiner, de har börjat köra ensilage och lupinerna blommar.

Kram till nästa gång.

2 kommentarer:

Lea sa...

Mina ynkliga lupiner har precis tagit sig upp ur jorden...den som spar han har..hahahaaa jag är inte alls avundsjuk:-)
/Lea :-)

Elinor sa...

Grattis till rapporten/erna!! Själv har jag skjutit upp att föra in betyg i den berömda "pärmen"... huuuuuuu - det är ingen ordning på mig. Trevlig lupinhelg!

Hälsningar heller inte avundsjuk.