måndag 4 februari 2008

Äntligen

får Lea en rapport från helgen.

Det började inte bra. När jag kom till stallet så började det - surprice surprice - blåsa. Det blåste mer än stormen Tuva. Ridhuset i Bergunda är inte isolerat. Väggplåtarna slog i vinden. Jättebra för en liten Viva - not. Hon är ju väldigt ljudkänslig. Trots bomull i öronen. Jag var inte positiv till detta.

Men ibland blir man förvånad av den lilla hästen. Hon var jättefin!! Efter en del markarbete var hon som smör i handen. På söndag var hon tom lugn när vi galopperade bommar på böjt spår. När hon är så här så är hon så rolig! Det trycket hon får i språnget är inte av denna värld. Ev så åker jag och tränar i morgon igen. Bäst att passa på nu när vi är inne i ett stim.

Jag red på mylerpelhamet och det verkade hon trivas bra med. Jag ska få hem två bett från Bomberbits och prova. Hon som sålde dem var väldigt trevlig. Jag får prova betten i två veckor och sen gör vi en utvärdering. Om de funkar så betalar jag dem då eller så byter vi och jag får prova något annat.

Här är Vivans just nu största skräck. Eliza och Higgins! De ser väl inte så farliga ut?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som den där boken "Bomberbit och jag" :)

Lea sa...

Bra med träningen schysst med betten.
Jag kan tänka mig att adoptera Eliza och Higgins, undrar hur mycket mindre grannarna skulle älska mig då..he he.
Silversubban låter som att ni inte är vänner.. just nu iaf.
Hare bra!
/lea