onsdag 6 februari 2008

Silversubban överlevde

Jag vill härmed dementera alla rykten om att jag och Silversubban skulle vara osams. Färg: silver+ Märke: Subaru = Silversubban. Hon överlevde ännu en besiktning, men så är ju Subaruägare de nöjdaste bilägarna.



Silversubban fick jobba lite extra igårkväll. När vi skulle åka på träning så fick Classe och Anna åka med oss. Vivan blev väldigt nöjd med sällskap i transporten. Jag tror hon tycker att matte kan köpa en sällskapshäst åt henne. Då skulle jag även få köpa ny bil och transport och ta E-kort så det blir inte.

Vivan var inte lika lugn som i helgen, men ändå relativt ridbar. Vi red en jätterolig övning.

Började med att galoppera studsen som uppvärmning, i bägge varven. Tog sen de mörkröda linjerna med trav över saxen och fem galoppsprång till räcket respektive oxern. Det gick bra till vänster, men till höger har vi lite styrproblem ibland. Fortsatte sen med att travhoppa och gå till saxoxern på vä sida för att fortsaätta ner på långsidan och ta den på 7 språng. Jag fick in 8! Sen var det samma sak till höger över oxern och sen långsidan med oxern först. Till sist fick jag till det. Hon var lite studsig och jobbig, men rätt OK ändå.
Tog med ritningen till Lea för att använda som inspiration, du får gärna sprida den! Om du förstår den.

Vivan har även varit till tandläkaren idag. Det var inget speciellt. Så nu kan jag inte skylla på det heller. Snart är det bara skit i sadeln kvar. :)

Sen Ellis jag ber om ursäkt för hästpratet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag började (under bilden) att lite otåligt läsa "galoppera..bla bla bla..." och sen såg jag det där blåa nedanför så då slutade jag läsa det ovanför ... heheh. You know me too well..Tack för tanken i alla fall. Det värmer i vinterkylan. :)

Iglo sa...

Kul övning den ska jag testa på dotter och ponny. Tycker absolut att Lea behöver ett par Elsa och Higgins på tomten, varför inte en hel flock.