onsdag 5 mars 2008

Idag är det onsdag.

Jag har pluggat (lite). Ska nu bara komma 4 sidor med mål att ha på mitt VFU-kontrakt. Nån som har några förslag?? Tas gärna emot.
Håller på att läsa "Mannen i sjön" av den där Isländska författren. Helt Ok förutom att jag stör mig på att jag inte vet hur namnen ska uttalas. Min Isländska är inte vad den borde vara. Missade nog de lektionerna i skolan när man lärde sig nordiska språk.
Var och hopptränade igår. Vivan hoppade som f-n rent ut sagt. Jag blev chockad när hon helt plötsligt tryckte till med ryggen. Det är bara att hålla i sig! Fast det är roligt att hon kan slappna av så pass ändå. Nu laddar jag för tävlingarna i Ljunby i helgen. Vi har häst nummer 323 och startnummer 92 i 1.10. Tänkte också försöka mig på debut i 1.20. Får väl hålla i hatten om hon hoppar som igår. :)

2 kommentarer:

Elinor sa...

Vissa av oss har ju fem poäng "fornisländska" från institutionen för nordiska språk så om du har några frågor om instrumental dativ i den isländska satsstrukturen kan du bara skicka dem vidar till undertecknad. Konstigt nog är detta inte något man vanligtvis skryter med men jag gjorde det senast på lunchen idag så två gånger på samma dag är nog ett rekord :) Tur att jag annars alltid är så jävla ödmjuk... hehe. Hoppas det går bra på tävlingen och nu ska jag skriva prognoser (igen!! hallå vi gjorde ju det nyss..eller?) Tjing

jeps sa...

På min skola behöver man inte skriva prognoser. Instrumental dativ är liiite överkurs. Jag är mest intressaerad av enkelt uttal. Ingen hjälp med VFU-kontrakt? Jag tror fortfarande du är min mentor.