fredag 14 mars 2008

nina nina ninanan ninan......

Nu är det dags för ett boktips.
Har äntligen läst ut "Mannen i sjön" Av Arnaldur I-nånting. Den var lite långsam men OK ändå. Har dock läst deckare som är mycket bättre. Det var inga svårigheter att lägga ifrån sig den.
Läste även "Mina hemligheter" av Sophie Kinsella. I mitt tycke en alldeles utmärkt "chicklitt" Den var ett roligt tidsfördriv. Sophie Kinsella har även skrivit Shopaholic böckerna. Jag tror Anna G har tyckt om den här.
Didaktik av Michael Uljens (red) Rekomenderar jag däremot alla att hålla sig så långt ifrån som möjligt. Den är inte bara tråkig. Språket är dessutom ofötståeligt.

9 kommentarer:

Elinor sa...

hahahahah!!! helt oförståeligt att den sån lockande titel som "didaktik" skulle kunna någonsin vara det minsta tråkig... (som de skriver i insändare.."obs! ironi") heheheh
Jag har just fått Katie Pearsons "Don't try this at home" av min syrra. Har du läst den? Den är visst i mejlform hela vägen så det kan bli intressant att se om den är bra ändå då? Trevlig helg!

jeps sa...

Jag har börjat på den,men aldrig läst klart den. Tyckte egentligen inte att den var så dålig vet egentligen inte varför jag inte avslutade den. Det var en bok som låg på nattygsbordet i en evighet och dumpades i flytten. Kan vara för att jag bara somnar om jag ska läsa i sängen.
Har Kalle fått påsen av Maria? Det är Ulla som ska ha den.
Trevlig helg.

JanneP sa...

jag förstår inte innebörden av ordet ofötståeligt. Är jag dum?

jeps sa...

Du är dum! Man ska kunna känna igen ord bara första och sista bokstaven är rätt. Sen kan man gissa.

Elinor sa...

Jag som hade tänkt ställa mig modigt upp på morgonmötet och begära att få veta vems påsen var! Nu får jag väl bara helt enkelt ge den till Ulla. Synd på en bra plan. Trevligt slut på helgen på dig!

jeps sa...

PÅ morgonmötet har nog ingen känt igen den. :) Hade kunnat bli kul med gissningstävlingen.

Anonym sa...

Jag kanske gör det i alla fall då?

jeps sa...

Hur gick det?

Elinor sa...

Påsen är överlämnad på U:s skrivbord och Kicki är vittne på att jag gjort min plikt. Morgonmötet var för kort för att jag (lång startsträcka) skulle hinna fråga...eller nått... (jag var en fegis och frågade inte..)
Ha det gÔtt!