söndag 9 mars 2008

Ljungby 8 mars

Här kommer en rapport från tävlingarna i går. Jag är glad att jag inte är tävlingsarrangör i helgen. Tävlingarna började klockan 8. När jag åkte hem klockan 20 började precis avd B i sista klassen med 21 hästar. Så de var väl klara lagom till klockan 21. Det var ändå inga dödtider. Två ekipage inne på banan hela tiden, startsignal direkt föregående ryttare gick i mål.
Vivan skötte sig bra. Vi var dubbelolla i 1.10 33 plats, av 111, det var 28 placerade så nästan en snik. Hon var lite spänd, det var jätterörigt på framridningen. Det är ändå skönt att hon fortfarande går att rida även om hon blir spänd.
I 1.20 så fick vi 4 fel. Hornen växte ut när hon var SÅÅÅ fin så vi vände lite väl tufft på ett hinder. Annars var hon superfin. Runda fina språng, vändbar. Nu ska jag bara våga trycka på galoppen lite mer så har vi nog snart en placering.
Filmer kommer så snart jag får in dem i datorn.

4 kommentarer:

Elinor sa...

Vad händer om man "får en placering"? Är det typ som att få poäng i en tabell? Eller får man cashar? Är det ett i förväg bestämt antal ekipage som får placering eller finns det andra kriterier? Jag är lite oinsatt som du vet... Bra att Vivan är fin tycker jag! Vilket bett använde du? heheh... men allvarligt .. jag vill veta (alltid vill jag lära mig) Hej svejs!

Anonym sa...

Placerad är man när man får rosett och förhoppningsvis lite cash. Var fjärde ekipage, typ, blir placerat. Igår var det 28 av 111 som var placerat. Antalet bestäms alltså av hur många som startar. Jag red på mitt happy tounge bomber bit.

Elinor sa...

:) Happy tounge bomer bit... :) låter nästa lite kinky...höhö... Tack för infot - det är lite dåligt med sånt på övervåningen nu :( Ha en bra kväll!

Lea sa...

Nice startfält. Kul att Vivan skötte sig. Ser fram emot filmer framöver.
Ha re bra!
/Lea